As You Like It alebo Pár rokov morálneho úpadku Markízy

Autor: Kristína Janščová | 30.1.2013 o 19:34 | (upravené 21.3.2014 o 13:58) Karma článku: 11,10 | Prečítané:  477x

Mám 19 rokov a ako väčšina mojich rovesníkov som v detstve netrávila večer za PC či notebookom, ale vonku. A keď sme už museli ísť domov, jediné, pri čom sme okrem knihy trávili večer, bola televízia.

(vývoj hodnotím CELKOVO v priebehu rokov, nenarážam na nejaký konkrétny dútum či rok)

Markíza bola vtedy najsledovanejšou televíziou, čomu bol patrične prispôsobený i jej program, ktorý sa snažil vyhovieť všetkým vekovým kategóriám. Teraz ležím doma s chrípkou a jediné, čo dokážem ovládať z postele je TV ovládač. A tak som si Markízu po toľkých rokoch zapla opäť.

A asi som ochorela ešte viac. Dôvody?

1. Výber programov
Vtedy: Pamätám si, že ráno po Teleráne som sa mohla pozerať na rozprávku alebo minimálne na film označený značkou „nevhodné pre deti do 12 rokov".
Dnes: repríza Búrlivého vína, poprípade včerajšieho večerného trháka (minimálne *15) - ak by sa stal zázrak a Markíza by do programu zaradila FILM.

2. Reality show
Vtedy: Spomínate si ešte na súťažné družstvá, ktoré sa snažili zdolať tzv. Pevnosť Boyard?
Dnes: Farma, Pláž 33, Zámena manželiek,...krycí názov pre sex, alkohol a vulgarizmy.

3. Reklama
Vtedy: 20:00 začína Komisár Rex? SUPER! 19:50 môžem ísť do sprchy a začiatok stíham s prehľadom, veď to vždy začína max. 2 minúty neskôr...a reklama? Jedna, 4-minútová, za jednu 50-minútovú časť programu...skočím po druhú misku s popcornom.
Dnes: 20:20 začína...odpad. Ešteže to nepozerám, 20:10 by som šla do sprchy a musela by som tam vydržať minimálne pol hodinu, aby som vyšla z kúpeľne rovno vtedy, keď môj obľúbený program začne. A ešte by som si stihla vyfénovať vlasy, urobiť manikúru, pedikúru...a reklama? Nechápem, ako si niekto môže dovoliť prerušovať moju obľúbenú reklamu 3 krát nejakým blbým filmom!

4. Seriály
Vtedy: Ordinácia v ružovej záhrade a Susedia - dva projekty, na ktoré môže (z môjho pohľadu) byť Markíza pyšná.
Dnes: Priateľky, Zita na krku, Sekerovci, Búrlivé víno, Horúca krv, ... naozaj už v dnešnej dobe ide o KVANTITU a nie o KVALITU?

5. Spravodajstvo
- a to najlepšie na koniec.
Vtedy:
19:00 - 19:20 - Hlavné správy. Správy, v ktorých bolo povedané všetko podstatné. Prvých 7 minút to najdôležitejšie z domova, ďalších 6-7 zahraničie. A zvyšok kuriozity, možno niečo, čo môže diváka aj potešiť či pobaviť, aby tých krutých vecí, ktoré sa udiali vo svete, nebolo príliš. Žiadna reklama, kto by si predsa dovolil dávať reklamu do niečoho takého ako sú televízne noviny?
Dnes:
17:00-17:25 - Televízne noviny o 17-tej. Podľa mňa úplná zbytočnosť, keďže všetky správy uverejnené v tomto spravodajskom bloku sú ešte raz uvedené vo večerných novinách.
19:00-20:00 (!!!) - Hlavné televízne noviny. Noviny, ktoré sa začínajú totálne (prepáčte za výraz) „zcestnou" reportážou, ktorá absolútne nesúvisí s tým, čo je v iných médiách považované za tému dňa. Aj k tejto správe sa však Markíza dostane, no najskôr nás na to minimálne 2-krát upozorní s tým, že „ak ich budeme sledovať aj naďalej, dozvieme sa viac". A divák je zvedavý, pretože hlavný dôvod, prečo správy pozerá je ten, že chce vedieť, čo dôležité sa v daný deň stalo. A nakoniec sa dočká, asi po 30-40tich minútach väčšinou nezmyselných reportáží, živých vstupov (s trápnymi výpadkami zvuku a strápneným pohľadom redaktora), nezmyselných rozhovorov medzi moderátormi a cca 10-krát odohratí zvučky TV novín. Lebo keby ju nepočul, tak nevie, že pozerá Televízne noviny. Samozrejme, nesmie chýbať reklama na redaktora, pretože divákom zrejme treba dokázať, že Markíza už dávno nepracuje ako jeden tím.
Ale čo, konečne vás zaujala nejaká kuriozita a s nadšením čakáte na podrobnosti? CHYBA! Stačí vám predsa len titulok, „ostatné sa dozviete na našom portáli tvnoviny.sk!"
A že sa vám už máli sedieť hodinu v kuse pri niečom ako sú televízne noviny? Nezúfajte, Markíza myslí na divákov a preto nám dáva možnosť zhliadnuť ďalší nevídaný jav vo svojom vysielaní: REKLAMU!

(Yeah, I´m member of SarcasmSociety)
Ale dosť bolo sarkazmu.
Jediné, na čo sa na Markíze oplatí pozerať, sú zahraničné seriály. A aj tie sa dajú pozerať len po prvú reklamu, potom človek TV radšej vypne a povie si, načo sa nervovať, keď si to môžem pozrieť bez reklám a bez prerušovania na nete. Preto si radšej zapnem PC a čítam to, čo čítať chcem a nie to, čo sa mi snaží podstrčiť vymývač mozgov zvaný „televízia".
Markíza si zrejme neuvedomuje, ako za tie roky morálne klesla.

Pýtam sa: PREČO?

Čo je dôvodom takéhoto úpadku v priebehu 10-15 rokov? Jediná logická odpoveď je súťaž o diváka, odkedy je na scéne aj konkurenčná TV JOJ...no naozaj je toto to, čo u ovečiek vyhráva?

Za tie roky sa toho veľa zmenilo a ľudí, ktorí pozerajú a prijímajú len tie informácie, ktoré musia, už teraz ľutujem. Keď si predstavím, do akých extrémov to zájde o ďalších pár rokov, je mi z nášho štátu a médii zle.

Možno sa pýtate, prečo ten názov Shakespearovej hry v nadpise článku. Práve z tohto jeho diela pochádza citát "Celý svet je divadlo a muži, ženy, každý je v ňom hercom."

Je len na vás, či budete Shakespearovými mužmi a ženami a budete hrať, alebo budete divadlom a budete mať kontrolu nad tými, ktorí sa snažia hrať niečo na Vás.

Každý má na výber. A ja som sa dneškom len presvedčila o tom, že nezapínanie TV v posledných rokoch bolo správnou voľbou.

Záver?

Your life. Your choice. Your freedom.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico na sneme opäť útočil aj na médiá

Vo funkcii podpredsedov skončia Dušan Čaplovič a Pavol Paška.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

EKONOMIKA

RegioJet skracuje svoje vlaky do Košíc, na prevádzku má málo vozňov

Jazdiť bude len so siedmimi vozňami.


Už ste čítali?